Fairtrade Challenge 2015

Idag är det årets stora fikadag!
För sjunde året i rad planeras det för ett rekordfika, vilket förstås även Mullsjö folkhögskola vill vara delaktig i. Volontärlinjen Global har, med hjälp av Fairtrade-märkta produkter, bakat goda kakor som det i dag bjöds på i skolans cafeteria… så här fikar vi!

”Fairtrade Challenge är en kampanj som utmanar hela Sverige att sätta fokus på varför Fairtrade behövs och vilken skillnad det gör”.

På Mullsjö folkhögskola arbetar man aktivt med rättvisefrågor på flera sätt. Det finns bland annat en bod för rättvis handel. Där kan du handla allt i från god choklad till smycken och kläder. Fairtrades vision är en världshandel med rättvisa villkor. De är en oberoende produktmärkning som skapar förutsättningar för odlare och anställda i utvecklingsländer att förbättra sina arbets- och levnadsvillkor.
Vill du veta mer om Fairtrade? Läs här

Chokladboll_Jacob Fairtradefika i cafeterian