Lär dig mörkrumsarbete!

På Fotoskolan får du lära dig att framkalla svartvita filmer i vårt mörkrum!

Mullsjö folkhögskola har en lång tradition inom analog fotografi och håller hög nivå på mörkrumsarbetet! Om du brinner för analog fotografi kan du välja att fördjupa dig inom just detta område.

På Fotoskolan varvas fotoutflykter med arbete nere i skolans mörkrum. Där har du möjlighet att ta fram fotokopior från småbildsformat till storformat på olika sorters papper. Fokus kommer läggas på att lyfta fram och finslipa ert fotografiska uttryck samt ta fram färdiga bilder som stämmer överens med er vision.
Skolan har kameror i mellanformat och storformat att låna ut. När du har behov av större kopior har du även möjlighet att scanna in dina negativ på skolans scanner och skriva ut dom i upp till A2-format på skolans skrivare.
Mer information hittar du här: Fotoskolan

Välkommen med din ansökan!