Textilskolan till KKV

KKV är en professionell verkstad för yrkesverksamma konstnärer som ligger i Göteborg. Dit åkte Textilskolan under en vecka för att trycka bilder och tyger med extra stora screenramar. Resultatet av denna arbetsresa kommer att visas upp på utställningar nu under vårterminen. Under veckan gjordes även ett studiebesök på Operan i Göteborg.
– Vi fick en liten inblick i teaterns värld, berättar Elisabeth Johansson Jonsson som är lärare på Textilskolan. Att få se hur det kan vara att arbeta som exempelvis patinerare eller med sömnad av teaterkläder och hattar är ju också spännande för den som gillar att jobba med textil, avslutar Elisabeth.

Gillar du att jobba med textil i olika former? Då är verkligen Textilskolan som gjord för dig!
Välkommen till Mullsjö folkhögskola

KKV=Konstnärernas Kollektivverkstad

Carolines screentryck screentryck KKV Textilskolan på KKV KKV stora screentryck Ottilia o Cajza

Studiebesök på Operan i Göteborg