BibelVinter 2.0

Ny kurs med nytt innehåll.

Om tro, liv och lärjungaskap.
En fyra veckors bibelskola för alla åldrar.
13 januari – 7 februari 2025.

Upptäck mer om Bibeln och vad den betyder för dig. Bli bättre utrustad för livet som Guds medarbetare. Upplev den varma gemenskapen bland nya vänner som tillsammans söker Guds närvaro.

BibelVinter 2.0 får du fördjupa dig i Bibeln och det kristna livet. Under den första veckan läser vi om Gamla testamentet och pratar om den kristna trons centrum: evangeliet om Jesus Kristus. Under den andra veckan läser vi Johannesevangeliet och fokuserar på vad det betyder att vara en lärjunge till Jesus. Den tredje veckan studerar vi några av Nya testamentets brev och pratar om hur vi kan bli Guds medarbetare. Den fjärde veckan fördjupar vi oss i Uppenbarelseboken och samtalar om att forma kristna gemenskaper i vår tid.

Den här kursen är för dig, ung eller gammal eller mitt i livet, som vill ta en paus från vardagen för att växa som kristen. Många tidigare deltagare har kunnat ta tjänstledigt eller semester, eller bara tagit chansen när man ändå inte har något annat inplanerat.

Eftersom detta är en ny kurs är även den som gått den tidigare versionen av BibelVinter välkommen att ansöka.

Mer information om kursen kommer inom kort.

Arrangör av BibelVinter är Svenska Alliansmissionen och Mullsjö folkhögskola.