BibelVinter 2.0

13 januari – 7 februari 2025

Ny kurs med nytt innehåll

Om tro, liv och lärjungaskap.

En fyra veckors bibelskola för alla åldrar

Upptäck mer om Bibeln och vad den betyder för dig. Bli bättre utrustad för livet som Guds medarbetare. Upplev den varma gemenskapen bland nya vänner som tillsammans söker Guds närvaro.

På BibelVinter 2.0 får du fördjupa dig i Bibeln och det kristna livet. Under den första veckan läser vi om Gamla testamentet och pratar om den kristna trons centrum: evangeliet om Jesus Kristus. Under den andra veckan läser vi Johannesevangeliet och fokuserar på vad det betyder att vara en lärjunge till Jesus. Den tredje veckan studerar vi några av Nya testamentets brev och pratar om hur vi kan bli Guds medarbetare. Den fjärde veckan fördjupar vi oss i Uppenbarelseboken och samtalar om att forma kristna gemenskaper i vår tid.

Den här kursen är för dig, ung eller gammal eller mitt i livet, som vill ta en paus från vardagen för att växa som kristen. Många tidigare deltagare har kunnat ta tjänstledigt eller semester, eller bara tagit chansen när man ändå inte har något annat inplanerat.

Eftersom detta är en ny kurs är även den som gått den tidigare versionen av BibelVinter välkommen att ansöka.

Lärare

Jonas Melin, pionjär- och utvecklings­konsulent i SAM

• Jonas är kursledare och introducerar veckans tema varje måndag.

Lina Skoghäll, pastor i Bottnaryd och Ryds alliansförsamlingar samt samordnare och studieledare på ALT.

• Lina undervisar om Gamla testamentet, Johannesbreven och Petrusbreven.

Leif Carlsson, bibellärare och författare.

• Leif undervisar om Johannes­evangeliet och Uppenbarelse­boken.

Esgrim Rommel, pionjärkonsulent i SAM

• Esgrim undervisar om att dela evangeliet och nya sätt att vara kyrka.

Maria Pettersson, pastor i Älga­bäcks­ryds missions­församling.

• Maria undervisar om det personliga livet tillsammans med Jesus.

Johanna Lantz, pastor i Allianskyrkan i Jönköping.

• Johanna undervisar om att göra lärjungar och att leda som Jesus.

Ekonomi för kursen 2025

Undervisningen är kostnadsfri. En anmälningsavgift på 400 kr tillkommer där bland annat viss kurslitteratur ingår.

Avgiften för boende på vårt vandrarhem med egen dusch/wc under fyra veckor är 2025: 8 500 kr. Det inkluderar frukost, lunch, kvällsmat måndag morgon till fredag lunch dessutom kaffe/te dygnet runt alla veckans dagar.

Externatdeltagare betalar 400 kr för fyra veckor och får för övrigt köpa matkuponger till de måltider de vill äta.

Mer information om BibelVinter kan du få av Jonas Melin jonas.melin@alliansmissionen.se

Du söker via Schoolsoft alternativt via folkhögskolans ansökningsformulär.
Om länken inte är aktiv går det bra att skicka in en ansökan via mejl till info@mullsjofolkhogskola.se

Vi återkopplar till dig när receptionen öppnar igen under vecka 31.

Praktisk information

Antalet platser är begränsat och vi antar deltagare fortlöpande. Det är först till kvarn som gäller.

BibelVinter 2.0 arrangeras av Svenska Alliansmissionen och Mullsjö folkhögskola.

Har du frågor?
Kontakta Jonas Melin, Pionjär- och utvecklingskonsulent på SAM