Studentinformation

Välkommen till Mullsjö folkhögskola!

Nedan följer kortfattad information samt länkar som kan vara bra att ta del av.

Terminstider:

Läsår 2023-24:
Hösttermin:
2023-08-21 — 2023-12-15
Vårtermin: 2024-01-08 — 2024-05-31

Höstlov v 44
Sportlov v 7
Påsklov v 14

Läsår 2024-25:
Hösttermin: 21 aug – 17 dec 2024
Vårtermin: 9 jan – 4 juni 2025

Höstlov v 44
Sportlov v 7
Påsklov v

Internatboende

Kostnader

Studieekonomi

Antagningsprinciper och antagningsprocess

Studeranderätt

Pendla till folkhögskolan
Mullsjö folkhögskola ligger på landsbygden, ändå är det lätt att resa dit. Västtågen går varje timma till/från Nässjö, Huskvarna, Jönköping och från Skövde och Falköping. Från Mullsjö Resecentrum är det sedan ca 15 min uppfriskande promenad utmed sjön till skolan. Dessutom går det bussar till/från Jönköping morgon och eftermiddag, som stannar vid folkhögskolan.

VIKTIGT att veta om
Skolans verksamhet grundas på en kristen grundsyn och genomförs i drogfri miljö. För att detta skall fungera är innehav och användning av alkoholhaltiga drycker, narkotikapreparat och dopingpreparat förbjudet inom skolans område och i samband med skolans aktiviteter. Det är likaså förbjudet att uppträda drogpåverkad under skolans aktiviteter. Detta gäller även schemalagd tid i samband med studiebesök, resor och andra arrangemang där skolan är ansvarig. Om fri tid anges i dessa sammanhang medför det ansvarstagande hos deltagarna så att skolarbete och gruppen ej påverkas negativt.

Frågor, funderingar? Kontakta oss gärna.
info@mullsjofolkhogskola.se
0392-374 00 (växel)