Bildskolan i London

Att resa är något som ingår i många av utbildningarna på Mullsjö folkhögskola. Bildskolan är nu tillbaka i skolan igen efter ett par dagars studieresa i London.
– Efter en dramatisk bilresa i snöstorm och blixthalka på vägen till Göteborg City Airport hamnade vi mitt i ett grönt och ”vårigt”  London, berättar Bildskolans lärare Jenny Söderlund. Där fick vi fyra intensiva och spännande dagar med Kezia, vår gästlärare från i höstas, som guide.

Under dagarna har besök på museum som t ex Tate Modern och The White Cube varvats med små undangömda gallerier i stadens utkant.
– Sista dagen besökte vi med marknaden på Portabello Road i Notting Hill, som låg ett stenkast från vårt vandrarhem, avslutar Jenny.

– Att få göra en sådan här resa med klassen är ett klart plus till utbildningen, menar Linda Gölzner som är elev på Bildskolan. Givetvis för att det var trevligt men även för att resan var så konstinriktad, vilket jag uppskattade. Att få besöka gallerier i ett annat land är verkligen kul. Resans planering med en fri dag var toppen, fortsätter Linda. Då passade jag på att besöka British Museum, andra shoppade eller åkte till Notting Hill. Klart positivt var att få ha en guide som Kezia. Det både underlättade och berikade resan, så ett stort TACK till henne, avslutar Linda.