Elisabeth valde Keramikskolan

– Jag kom till ett läge i livet då jag ville prova på något nytt. Jag ville göra något som jag verkligen tycker är roligt, berättar Elisabeth Lindstrand som nu går Keramikskolan på Mullsjö folkhögskola.

På högstadiet fick Elisabeth möjlighet att prova på keramik och fastnade direkt. Ett antal år senare satt Elisabeth och surfade runt på internet för att hitta keramikskolan som låg närmast.
– Det var så jag hamnade på Mullsjö folkhögskola, minns Elisabeth. Jag började på Konst & formlinjens basår, som det då hette. Sedan gick jag vidare in på Keramikskolan. Här skulle man kunna gå i många år, menar Elisabeth. Självklart för att det är roligt, men även för att det finns så otroligt mycket att lära inom keramikens värld. Man blir verkligen inspirerad av att gå på Keramikskolan. Lärarna är jätte bra och engagerade, de brinner för att lära ut, poängterar Elisabeth. Vi gör dessutom olika studiebesök och har flera olika gästlärare. Något som är otroligt bra och som jag alltid har uppskattat är, att allt material du behöver för att slå dig ner och jobba, finns här. Som elev på Keramikskolan kan du vara i verkstäderna så mycket du vill, du har alltid tillgång till allt, vilket är klart positivt avslutar Elisabeth.

Är du intresserad av Keramikskolan eller någon annan utbildning hos oss, hör gärna av dig så hjälper vi dig.
info.mullsjo@folkbildning.net , 0392-374 00