Ett glatt gäng på besök

På Mullsjö folkhögskola möter man alltid många spännande människor. Här cirkulerar givetvis skolans elever men även många andra personer som kommer hit via skolans Kurs & konferensverksamhet.

Den här veckan har ett 20-tal ungdomsledare förgyllt tillvaron. Med Mikael Celinder i spetsen har gruppen tagit sig an allt ifrån undervisning, samtal, erfarenhetsutbyte till att halka runt på curlingbanan inne i Jönköping.
– Det har som vanligt varit mycket bra dagar, utbrister en av ungdomsledarna.
– Riktigt djupt ämne som skapar mycket tankar, flikar nästa in.

SAU (Svenska Alliansmissionens ungdom) ordnar ett par gånger om året något som går under namnet Ungdomsledardagar. Det är en kombination av fortbildning och att bara få ha roligt tillsammans med ”kollegor” under ett par dagar. Ungdomsledarna arbetar med ungdomsverksamhet inom SAM:s (Svenska Alliansmissionen) olika församlingar i Sverige.

Vill du veta mer om SAU eller funderar du kanske på om du vill boka din konferens hos oss på Mullsjö folkhögskola