Från Fotoskolan till fortsatta studier på Gamleby och Biskops Arnö

Efter ett år på Mullsjö folkhögskolas FOTOSKOLA väljer några att satsa vidare. Sanna Källdén kommer under nästa läsår att fortsätta med foto på Biskops Arnö, Elin Andersson och Angelika Nocky fortsätter med studierna på Gamleby folkhögskola. Grattis och LYCKA TILL önskar vi från Mullsjö folkhögskola er!

Angelika Nocky (som du ser på bilden) har under läsåret gått Fotoskolan:

”Mitt år på Mullsjö folkhögskola och på Fotoskolan har varit helt fantastiskt! Kan lugnt säga att det har varit min bästa skoltid (hittills). Så många fina människor jag har mött och knutit bekantskap med, jag kände mig verkligen hemma på Mullsjö folkhögskola. Under ett år har jag utvecklats enormt både som människa och som fotograf. Studierna har varit väldigt givande och gett mig så mycket bättre självförtroende inför mitt fotograferande. Det finns inget jag ångrar från året på skolan. Trodde nog aldrig att jag skulle säga och tycka, att studera är kul. Men det har motbevisats under året hos er. Det har till och med fått mig att vilja fortsätta att studera och lära mig ännu mer. Lärarna har varit fantastiska och väldigt duktiga inom sina områden – och då kan det ju inte bli annat än bra. Tack för mig och för att jag fick chansen att få den här upplevelsen och erfarenheten.”

Är du intresserad av Fotoskolan?