Full aktivitet – vardag som helg!

Efter en vecka av lära-känna-dagar, klassfotografering, informationssamlingar och schemagenomgångar är nu läsåret 2015-16 igång på riktigt. Parallellt med skolans verksamhet pågår flera olika kurser och konferenser i våra byggnader. Många av höstens helger är fullbokade.

I går hade vi besök av Månsarps missionsförsamling. Ett härligt gäng som valde att ha sin församlingsdag på Mullsjö folkhögskola. Dessutom har en glaseringskurs i keramik har pågått sedan i fredags. Keramikfat, muggar, skålar och mycket annat som tillverkades under en kursvecka i somras håller nu på att färdigställas. Det är ständigt liv och rörelse, vilket är fantastiskt roligt.

Nu laddar vi för en ny skolvecka samt veckans olika kurser och konferenser. Är du intresserad av att boka lokaler på Mullsjö folkhögskola? Välkommen att höra av dig!

Månsarps mfs 2_ 20150830 Glaseringskurs 2015