Fyra veckor går fort!

I en grupp på 18 personer där den äldsta är född 1943 och den yngsta 1998, har under fyra veckor många intressanta ämnen diskuterats och ventilerats.
– Det har varit högt till tak, menar Lisa Söderblom som till vardags är läkare men nu tagit tjänstledigt för att kunna gå 4-veckorskursen BibelVinter. Man har hela tiden fått lov att tänka annorlunda, vilket har varit väldigt positivt.
– Att få möjligheten att ta del av andras erfarenheter har betytt mycket för mig, fyller Arne Carlsson i. Det är intressant att träffa människor från andra platser och församlingar, för att höra hur man jobbar och tänker kring olika frågor. Även han har tagit tjänstledigt från sitt arbete för att gå BibelVinter.

Arne är även en av de kursdeltagare som har valt att bo på Mullsjö folkhögskolas internat under dessa fyra veckor.
– Att bo på skolan har fungerat mycket bra, menar Arne. Det är bra rum, bra personal och väldigt god mat. De här veckorna har varit lärorika och dessutom sköna och avkopplande.

Under kursen har olika föreläsare funnits på plats och ämnen man har pratat kring är exempelvis församlingen, omvärlden, Bibelböckerna Apostlagärningarna och Galaterbrevet.
– Undervisningen har varit bland det bästa på kursen, menar både Arne och Lisa.
– Något annat som har varit bra är den fina gemenskapen i gruppen, säger Lisa. Det är mycket positivt med blandade åldrar.

Båda två berättar att de hörde talas om BibelVinter via bekanta som pratat gott om kursen.
– Kursen har uppfyllt våra förväntningar och nu är det vår tur att kunna säga att vi verkligen rekommenderar BibelVinter, avslutar Arne och Lisa.

Eleonore Gustafsson, en av kursens föreläsare, har haft undervisning kring församlingen.