God jul & Gott nytt år!

Märkligt nog har nu hela höstterminen passerat och det är dags för Mullsjö folkhögskola att ta jullov.

Under de sista skolveckorna har julen gjort sig påmind på många olika sätt. Det har pysslats pepparkakshus, vi har fått njuta av en stämningsfull Luciamorgon, vi har shoppat fin konst till förmån för Musikhjälpen och idag har vi haft julavslutning!

Med snö och kyla utomhus och en juldekorerad gran med tända ljus inomhus, har vi fått lyssna på julevangeliet, jultal, sång och musik av alla de slag. Oscar Skyrman bjöd traditionsenligt på en underbar version av Jag såg mamma kyssa tomten. Olle Härdne bjöd också traditionsenligt på O helga natt.
Det fanns dock ett nytt inslag och det var vårt  fantastiska skolband som bjöd på av Adolphson & Falks Mer jul. Som pricken över i:et fick vi även njuta av kökets otroligt goda jultallrik!

Nu är höstterminen 2022 avslutad och vi önskar er alla en skön ledighet och hälsar er varmt välkomna tillbaka den 9 januari 2023.