Internationell kurs på resande fot

Går man på Mullsjö folkhögskola så är mötet med andra delar av vår värld påtagligt. Skolan är internationell på flera sätt. Dels har vi varje år volontärer på skolan som kommer från olika länder i Europa. I år har vi besök från Spanien och Ungern.  Vår bibellinje, Utblick, har precis kommit hem efter 3 månader i Rumänien. Dessutom har vi  Volontärlinjen Global som även de är tillbaka efter 3 månaders besök i  Kenya, Sydafrika samt Swaziland.

I början av höstterminen brukar Konst & formlinjen göra en studieresa och så har vi en internationell kurs som en gång per termin gör veckolånga studieresor till något land i Europa. Just nu befinner de sig i Bosnien och Sarajevo.

– Här är det sol och sommarvärme, berättar Pär Gunnarsson som är lärare på internationell kurs. Vi har besökt flera kända platser och även mött människor som präglats av det fruktansvärda krig som nationalismen startade här. Så här långt, en både bra och intressant resa.

Är du nyfiken på våra olika utbildningar?
Kontakta oss gärna eller läs mer här

Bosnien Sarajevo webb Bron webb