Internatliv

Att bo på skolans internat innebär att du har tillgång till skolans lokaler och utbud, under väldigt många av dygnets timmar. Går du Konst & form har du bättre möjligheter att ta tillvara på ditt intresse. Du har verkstäderna i din närhet hela tiden. Funderar du på vad folkhögskolelivet egentligen handlar om, får du hela ”kittet” om du väljer att bo på internat. Du delar inte bara skoldagen, utan hela vardagslivet med dina nya vänner.

Kvällarna på skolan innehåller det du vill att de ska innehålla. Du kan fortsätta måla, dreja, framkalla bilder eller jobba vid datorerna. Du kan tillsammans med kompisarna utforma roliga ”happenings”, där alltifrån dans, volleyboll eller matlagningskvällar kan bli kvällsaktiviteten.

Nu närmar sig julen med stormsteg. Sådant märks direkt på en internatskola! Under en av denna veckans kvällar förflyttades kreativiteten från verkstäder, datasalar och gymnastikhall till skolans matsal. Nu var det pepparkaksbak för hela slanten som gällde. Under mycket skratt skapades tillsammans många läckra konstverk.

När du väljer utbildning, MISSA INTE att fundera över möjligheterna en skola med internat faktiskt kan ge dig!

Bild: Stefan Modigh, Fotoskolan