Kära återseenden

Återträffar är alltid speciella. I dag har det varit just en sådan speciell dag på Mullsjö folkhögskola.

– Jag vill hälsa all före detta personal varmt välkomna tillbaka till Mullsjö folkhögskola, inledde Ulf Petersson samlingen i skolans aula. Eller ska jag kanske kalla er skolans veteraner, fortsatte Uffe med ett hjärtligt skratt. Precis i den muntra andan fortsatte eftermiddagen.

Många var det som delade med sig av minnen från sin tid på skolan och flera glada skratt hördes. Ulf Petersson (lärare på skolan) och Håkan Söderlund (tidigare rektor) försökte tillsammans att hålla någon form av tidsschema, vilket inte alltid är det lättaste när mikrofonen vandrar runt mellan pratglada fd lärare :-)

Det gick inte att ta miste på att återträffen var uppskattad och gemensamt för allas små berättelser var slutklämmen:
”Tiden på Mullsjö folkhögskola är en av de bästa perioderna i mitt liv!”

Det blev en härligt positiv dag och många kära återseenden!
Tack kära ”veteraner” för att ni kom tillbaka och förgyllde denna dag med er närvaro.

Personalbild 1 personalbild 3 Personalbild 5 Personalbild 6 Personalbild 2 Personalbild 4

Flertalet av dem som idag arbetar på Mullsjö folkhögskola är tidigare elever. Även det ett gott betyg till Mullsjö folkhögskola!

Gamla elever