Möt Pia Strang – tidigare elev på Bildskolan

”Jag kan med glädje och tacksamhet säga att året på Mullsjö folkhögskola förändrade mitt liv”, utbrister Pia Strang som år 2013 gick Bildskolan. Pia är gift med Mikael och tillsammans äger de tatueringsstudion Brimstonealleytattoo.

”Jag kommer aldrig att glömma den dagen jag bestämde mig för att hålla på med konst på heltid. Jag stod i ateljén på Mullsjö folkhögskola med en pensel i min hand, tittade ut genom fönstret och fick en magisk känsla i magen. Det är ju detta jag ska göra! Jag ska måla. Efter den dagen är det precis det jag har gjort. Jag tvivlade mycket på mig själv i början, men sedan tänkte jag, kan andra så kan jag!
Nu när jag har chansen vill jag även passa på att tacka personalen på Mullsjö folkhögskola för deras fina bemötande. Ett speciellt TACK vill jag ge till Hattimas och Jenny (skolans bildlärare), som fortfarande ger mig råd och bryr sig. TACK!

Här nedan kommer lite bilder från mig, där jag vill berätta vad jag har gjort de senaste 2 åren.
Tack för att ni tittar / Pia Strang

Pia Strang 2 Pia Strang 3 Pia Strang 4 Pia Strang 1

Vill du veta mer om Bildskolan?

Kontakta oss gärna
eller fortsätt att läsa mer om utbildningen här på vår hemsida.