Ny utbildning hösten 2018

Med glädje kan vi konstatera att det nu är bestämt. Hösten 2018 startar vi en ny utbildning under namnet KRIK-linjen Bibel, träning, hälsa

-Det blir en bibellinje där du även studerar ledarskap, träningslära, kost och hälsa ur ett kristet perspektiv. Du åker på studieresa och lär dig massvis om träning och friskvård genom praktiska moment och praktik i fantastiska miljöer, berättar Tell-Inge Leandersson som är rektor på Mullsjö folkhögskola. Utbildningen drivs i samarbete med KRIK (Kristen idrottskontakt), Kungsportskyrkan i Jönköping/Huskvarna samt Svenska Alliansmissionens Ungdom.

Hälften av undervisningstiden är förlagd till Mullsjö folkhögskola och hälften till Kungsportskyrkan i Jönköping/Huskvarna.

-Just nu arbetar vi med att utforma innehåll och kursplan och när det blir klart kommer utbildningen att presenteras här på hemsidan. Har du frågor är du välkommen att höra av dig så ska vi försöka att besvara dem, avslutar Tell-Inge.

Tell-Inge Leandersson, rektor Mullsjö folkhögskola: tell-inge@mullsjofolkhogskola.se
Olle Härdne, ledarutvecklingsansvarig på KRIK och lärare på den nya KRIK-linjen: olle.hardne@krik.se