Stämningen på topp!

Vissa veckor är skolan mer välfylld än andra. Den här veckan är en sådan. Det är roligt och det märks! Det pågår något i varenda lokal och hela kurs- och konferensboendet är fullt. Ett gäng ungdomar från Australien och Nya Zeeland stod på svensk mark för första gången under helgen som passerat. De är stipendiater via Rotary som under sin första vecka i Sverige, bor på Mullsjö folkhögskola.

– Vi ser verkligen fram emot det här året, poängterar hela gänget. Att lära sig svenska och få göra snöänglar, när man aldrig tidigare har sett snö, är så häftigt!

Ett annat gäng ungdomar befinner sig också på skolan. Svenska Alliansmissionens Ungdom (SAU) är här med 18 ungdomsledare, och under gårdagen var även ett 50-tal gäster från Svenska Alliansmissionen (SAM) på plats. Tillsammans hade de en fortbildningsdag med temat lovsång och tillbedjan. Föreläsare var Bengt Johansson.

På Fotoskolan har de besök från USA. Gästläraren David Varmacky tillbringar denna vecka dagarna i skolans datasal tillsammans med Fotoeleverna. Användbara program tränas nu in med bra coachning av David.

Under ett flertal tillfällen under året pågår olika Aktiveringskurser för personer med syn- och hörselnedsättning. Just nu är det kurs, med inriktning Data, som står i fokus. Andra kurser under året handlar exempelvis om ledarhundar samt kreativitet och skapande.

Det myllrar av liv och det är väl precis så det ska vara på en folkhögskola. På Mullsjö folkhögskola finns många olika möjligheter. Väljer man inte att studera på någon av våra långa kurser, kan vi erbjuda flera andra alternativ. Veckoslutskurser, distanskurser, sommarkurser eller olika varianter av konferenspaket. Hör av dig så hjälper vi dig med dina önskemål!