Tillbaka efter 27 år

Vårterminen 1985 kom John Meyer till Mullsjö folkhögskola för att studera en termin på den allmänna linjen. Tillsammans var de ett tjugotal amerikaner som kom från Phillips University i Oklahoma som utbytesstudenter.

Nu 27 år senare har John besökt Mullsjö igen tillsammans med fru och son, syster och svåger samt föräldrar som firar guldbröllop med en resa till Skandinavien. För John var det en självklarhet att åter få besöka Mullsjö folkhögskola. Det blev en återblick med många minnen, även om han under terminen på folkhögskolan aldrig såg Mullsjö i grönska, som det var nu.
–  Det var snö och kala träd hela tiden, säger John.

På frågan vad han kommer ihåg mest av terminen i Mullsjö svarar John:
– Att få lära känna en annan kultur betydde mest. På själva skolan kommer jag ihåg matsalen och mitt rum bäst, men även vår lärare Monika som lärde oss mycket om svensk kultur. Sedan nämner han också veckosamkvämen och promenaderna runt sjön medan han funderar på vad historieläraren hette.

– Hela livet har jag drömt om att få visa mina anhöriga var jag studerade på folkhögskola. Nu gick den drömmen i uppfyllelse.

På bilden: John Meyer trea från vänster