Sommarateljé & högsommarvärme!

Wow, vilka dagar vi har på Sommarateljén! Solen strålar från klarblå himmel, sjön ligger blank som en spegel och skolan är fylld av glada (och varma!!) kursdeltagare.

Just nu pågår flera olika kurser. Med utsikt över sjön har några från kursen Kreativt Skrivande satt sig vid ett bord för att ta sig an en skrivuppgift. På ett annat ställe jobbar de som går kurs i Teckning med en övning som handlar om att träna seendet när det gäller perspektiv och proportioner. I textilsalen tillverkas hattar av alla de olika slag och i silversmedjan produceras fina smycken. I keramikverkstaden drejas det för fullt och våra naturfotografer gav sig upp i ottan för att föreviga morgonstunden i de vackra omgivningarna.

Mellan kurspassen njuter vi alla av god mat och kaffe ute i det gröna. Att ta ett dopp i sjön verkar locka de flesta kursdeltagare denna soliga och varma vecka, både morgon som kväll. Snart bär det av till Gunillaberg, vilket är kvällens utflyktsmål. Det är en härlig vecka vi har just nu på Mullsjö folkhögskola, där solen och kursdeltagarna skiner ikapp!
Låter Sommarateljén lockande? I början av december kan du anmäla dig till nästa sommars kursutbud.

Varmt välkommen att söka våra kurser till nästa sommar!

Teckning Hattar Silversmide lunchrast fikarast