Lärarna på Allmän kurs

På bilden från vänster:

Katarina Sjöholm undervisar i engelska och svenska som andraspråk. Om hon inte släktforskar vid datorn återfinns hon i naturen med skidor eller vandringskängor på fötterna.

Hans Hägglund undervisar i svenska, samhällskunskap, psykologi och livsåskådning. Gillar friluftsliv, hundar och att läsa.

Mats Eriksson undervisar i IT, engelska och historia. Tar gärna en gitarr, bok eller dator i handen på fritiden. Nätverksansvarig.

Frida Lindstedt Elevassistent/resursperson. Bor i Mullsjö, tycker om att laga mat, lyssna på hög musik, dansa, läsa, plocka svamp och är ett stort MAIS- fan.

Maria Boeryd undervisar i matematik. Tar gärna en paus i skogen, vid stranden eller i trädgården.

Emelie Moberg: Elevassistent/resursperson. Bor på gård utanför Falköping. Stort hästintresse, lyssnar gärna på musik, gillar olika äventyr likväl en lugn stund med kaffe och pussel.

Sittande:

Veronica Gustafsson undervisar i samhällskunskap/tema, psykologi och naturkunskap. Mig kan du t.ex. hitta vid en fågelsjö med en tubkikare, på en rockkonsert eller på ett mysigt café.

På bilden bakre raden från vänster:

Cecilia Lundberg är resursperson och undervisar i våra klasser på Kungsporten, som läser till personlig assistent. Gillar olika former av skapande, att föreviga växter, friska luften samt vänner och familj.

Therese Stewart undervisar i svenska som andraspråk och engelska på Kungsporten i Huskvarna. På fritiden tycker hon om att vara i skogen och umgås med sina barn – gärna samtidigt.

På bilden främre raden från vänster:

Diana Samuelsson är teckenspråks- och dövblindtolk men undervisar mesta tiden i teckenspråk och dövblindkunskap. Hon är ansvarig för skolans kurser för personer med dövblindhet och fortbildningar i ämnet dövblindtolkning. På fritiden umgås hon helst med sin familj och sina hundar, helst i kombination och gärna ute i naturen.

Åsa Holmqvist SYV-ansvarig. Sysslar med dressyrhästar och bokläsning – dock inte samtidigt!